2015. november 14., szombat

Álmodtam már rólad

Tomor Anita: Álmodtam már rólad 











Két komoly és veretes olvasmány után bátran kezdtem olvasni ezt a könyvet. Bevallom az ígéretes fülszöveg volt az egyik fő vonzereje: Kambodzsa dzsungele, Angkor Wat-kutató régész csapat, ásatás és kalandok mellé egy kis szerelem. Valóban kellemes és gyorsan olvasható a történet, csak sajnos már a borítónál éreztem, ez nem igazán lesz az én könyvem. A fentiek mind benne vannak persze, csak az arányok fordítottak.



Egy szakítás után mindig nehéz új kapcsolatot kiépíteni, a régin túl lépni. A történet főhőse, Liv is ezzel küzd. Persze az egyik legjobb gyógymód a "kutyaharapást szőrével", azaz: minden komolyabb terv nélkül felejteni. Ha már őt megcsalták, miért is ne lehetne neki is kalandokban része? Akár "egy éjszakásban" is, ahol végre ő dönt. Így aztán a reggeli ébredés az átszexelt éjszaka után a fiú mellett a hajóján, már nem volt meglepő. Liv karaktere nekem hol egy szende Hamupipőkére emlékeztetett, hol egy "szegény, vidéki lány Pesten"-szerű figurára. Aki természetesen nagyon tehetséges, bár a háttere nem túl megalapozott anyagilag. Mindig az a fránya pénz... és akkor jön egy csajos mulatós-felejtős éjszaka, és belép az életébe David. Aki, természetesen mindenben a lány ellentéte, maga a tökély: magas, sármos, porcelán-mosolyú, és még gazdag is... és a legjobb barátnőjének a bátyja.


Itt kicsit a történet már sok volt nekem, pedig valóban jól indult. A magazinok címlapszökevénye pasi, ettől nagyon nem lett szimpatikus. A lány naivitása, ellenkezése, még kevésbé. Amikor kiderült, hogy David állja a kambodzsai utazást, tulajdonképpen ő is egy nagy koponya, aki könyveket is írt már a témáról és erről érdekes módon Liv nem tudott.. sok lett. Túl rózsaszínre váltott, igazi, álom-lányregény lett az eseményekből. Ajándékba rögtön anyu gyémánt gyűrűje.. enyhe túlzásnak éreztem. Minden komolyabb, mélyebb ismeretség után azt gondolom: nem ez a szerelem. Szóval, aki Mr. Grey-szerű történetre vágyik, biztosan jól fog szórakozni. Szegény Liv! David állandóan és nagyon szeretni akarta, és még abban is természetesen tökéletes partner volt. A csúcs az volt, amikor a dzsungelben, az ásatáson hívta félre szegény lányt, és ott ..., pedig Liv nem is akarta! Tiszta Tarzan és Jane!


A történet ezen a ponton váltott át a mai édes-szerelmes vonalról fantasyba. Sötét titkokat érezhetünk a háttérben, kiderül, David valóban egy álruhás királyfi... zűrös családi háttérrel, lázadókkal, akik apja hatalmára törnek, és még félárva is, szóval nagyon kell őt szeretni. Mire egészen elvesztettem volna a fonalat, kiderült mindez csak egy remek fordulat, mert! A történet jól megírt, olvasmányos. Tökéletes kikapcsolódás, egy olyan fordulattal hozza el a megoldást, amire én nem gondoltam. Egy csábító barátnő és az ex-pasi is bonyodalmat okoz néhány rossz arcú alak mellett még a történésekben. Igazi kalandtúrává válik a vége, meglepő megoldással.

Nem árulhatom el a végső csavart, hiszen attól válik igazán kalandossá és meglepő befejezésével olvashatóvá ez a történet. Lehet, kicsit sok volt a tequila, a tenger és a napsütés gondolhatnánk, de nem. Egy jó fordulattal minden előzmény a helyére kerül és valóban egy kalandos, romantikus történetté válik. Ami tényleg szórakoztató is. Nagyon sajnáltam, hogy a dzsungel, Angkor csupán díszlet volt, a fő történésekhez. A régészgyakorlatról, ásatásról jó lett volna többet olvasni. Így is egy friss és kellemes kikapcsolódást ad az olvasóknak, akik kedvelik az ilyen naív, szerelmes-romantikát.





Köszönöm a szerzőnek a lehetőséget!




Pyrus, 2015
puhatáblás · ISBN: 9789630899864


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése