2015. március 4., szerda

Azok a bizonyos elsők... Book Tag

Azok a bizonyos elsők...

 

 

 












Köszönöm kedves molytársamnak, hogy rám is gondolt és azt is, hogy rendszeresen olvassa a bejegyzéseimet. 

Nézzük azokat a bizonyos elsőket! Szigorúan könyves vonatkozásban!

 1. Miről szólt az első blogbejegyzésed? Miről az utolsó?

 Az első blogbejegyzésem egy beköszöntő volt, de amit elsőnek vélek jegyezni az első recipéldányhoz kapcsolódik: A Jaffa Kiadó volt az első, akik szinte azonnal felajánlottak 2-3 könyvet, választhattam, melyiket kérem. Sándor Anikó - Az ajándék Élet az El Camino után című könyvét kértem... Nos, róla írtam az első reci blogbejegyzésem. A kiadóval azóta is tartjuk a kapcsolatot.

A legutóbbi, alig 2 napja egy romantikus, szerelmes életrajzi történet volt: Robert Louis Stevenson A kincses sziget írójának élete, szerelme adta a témát a regényhez. Igazán olvasmányos és informatív volt. Jól szórakoztam rajta.  Itt bővebben is olvashattok erről a könyvről. Ez pedig egy friss kapcsolat a kiadóval.

http://gaboolvas.blogspot.hu/2015/03/a-csillagos-nagy-eg-alatt.html

 
2. Ki volt az első blogger, akitől olvastál? Ki az utolsó?

A leg-leg elsőre nem igazán emlékszem, többen is voltak: Ciccnyog, Csenga blogjára, írásaira kimondottan emlékszem, Zakkant olvas, PuPilla Olvas, és Pável olvasgat blogjait nézegettem még elsők közt itt a molyon, valamint az ekultura oldalát. Az utolsók, akikre odafigyelek néhány hónapja: Olvasok a sarokban és Hangyássy Aranka. Amúgy direktben keresem és érdeklődéssel olvasom a férfi bloggereket, nem túl sokan vannak...


3. Melyik volt az első könyv, aminek a megvásárlására emlékszel? Melyik az utolsó? 

Húú! Az még időszámításunk előtt lehetett... szóval fogalmam sincsen!

Egyre egészen biztos emlékszem, ha nem is igazán irodalmi mű volt, talán ehhez 18-as karika sem kell.. zsebpénzgyűjtögetés, és suli előtt rohanás a kis pavilonhoz, majd haza és jól elrejtve, titokban olvasgatva... Szilágyi Vilmos örökbecsű könyve ez: Nemi nevelés a családban címmel. (és talán 35-40 forint volt)., én meg talán 12-13 éves.

Az utolsó vétel: A film után azt mondtam, ezt könyvben is akarom! Kódjátszma.  Hamarosan olvasom és írok róla! 



4. Melyik volt az első könyv, amit teljesen egyedül olvastál el? Melyik könyvet olvastad utoljára?

 Talán a Vuk lehetett az első.  Utoljára az újra kiadott, új borítóval kicsinosított Lee Child Hiba nélkül krimijét  olvastam. JÓ! Ajánlom mindenkinek, van hozzá egy eddig meg nem jelent krimi novella is. 


5. Melyik volt az első disztópia, amit olvastál? Melyik az utolsó? 

Nagyon nagy jelentőséggel bírt, mindenki ezt olvasta, akkoriban én is: George Orwell: 1984.  Nem igazán lett kedvencem... Utolsó (második) próbálkozás: tavaly nyáron Patrick Ness Daruasszonya volt. Picit jobb eredménnyel. 

 


6. Mi volt az első paranormál romantikus, amit olvastál? Mi az utolsó?

Csatlakozom Bélabá véleményéhez: Nem szoktam ilyesmit olvasni. Nagyon nem az én világom. A sci-fi sem, soha nem is volt. Filmen sem érdekelnek.

 7. Melyik volt az első könyv, amin sírtál? Melyik az utolsó?

Nem igazán szoktam sírásig jutni, könyv esetén. Jó, olyan volt, hogy "szipogtam" és jól meghatódtam.... utolsó ilyen emlékem: Az ember, akit Ovénak hívnak vége volt... 

Ha még nem olvastátok, NE hagyjátok ki! Színtiszta élet!

és ide illik kedvenc dokimtól egy idézet, lelkesen bólogatok hozzá, mert szerintem is!
 
"Én azt gondolom, az erő mindig ott kezdődik, ha valaki ki meri mutatni, ami fáj, és soha nem ott, amikor valaki azt mutatja, hogy milyen rezzenetlen arccal bír ki mindent."
48. oldal. Csernus Imre: A férfi


8. Melyik volt az első sorozat, amit befejeztél? Melyik az utolsó? 

Hajajj... most aztán, mit nem kérdeztek?  Régen volt, nagyon régen....

Mondjuk J.F. Cooper Nagy Indián könyvbe összegyűjtött történetei. Az egészen biztosan:

Vadölő, Az utolsó mohikán, Bőrharisnya, Nyomkereső és A préri. Még ma is őrzöm!

Vagy: Arthur Ransome: Fecskék és fruskák sorozata, természetesen csak az első három része, mert mire a további részeket kiadták, közben felnőttem.

 Mostanában olyan divatos lett ez a sorozatosdi. Amit tuti végig olvastam és az író is lezárt (egyelőre): Jo Nesbo  Hary Hole történetei. Minden részét, mind a tízet olvastam és birtokomban is vannak. 



9. Melyik volt az első könyv, amit nem tudtál befejezni? Melyik az utolsó? 

Nem jellemző, hogy feladjam. Végig olvasom, tényleg elenyésző, amit mégsem. Ha iskolai évekre gondolok akkor egy klasszikus jut eszembe: Bulgakov: A Mester és Margarita... na, az nagyon nem ment...

A legutóbbi is régen volt, ezt írtam akkor: 

"Nekem, sajnos ez nem tetszett! Egyértelműen csalódás volt.Hiába"világsiker 37 nyelven…"
Nem szeretek könyvet darabban hagyni, de egyszerűen 230 oldal után feladtam... Idegesítő volt!"

Ez a könyv pedig nem más: S. J. Watson: Mielőtt elalszom remeke volt... 

Igen, tudom: kijött filmen a csodálatos Nicole Kidman-nal, új címmel, dögös borítóval.. de akkor sem! 

 +1 azaz egy saját kérdés a többiekhez:

10: Melyik volt az első dedikált könyved? És az utolsó?

Nekem Fehér Klára: Vakáció Magyarországon könyve volt. Az írónő varázslatos személyiség volt, és nagymamámat kísértem el az író-olvasó találkozóra a helyi könyvtárba. A könyvet mama vette természetesen, de! nekem dedikálta Klári néni. Azóta is őrzöm.

Az utolsó dedikált könyvem Arne Dahl két krimije volt a tavalyi könyvbemutatóján decemberben.

      

 

  „Nem elég katalógus, divat vagy hagyomány szerint olvasni. Ösztön szerint kell megkeresni a könyvet, mely nekünk, személyesen mondhat valamit. Rendszeresen kell olvasni, úgy, ahogy alszik, étkezik, ahogy szeret és lélegzik az ember.”

Márai Sándor

 



 


 

 

 

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése