2013. június 13., csütörtök

Lélekölő - interjú Kovács Noémivel

 "a gyilkosok tényleg köztünk járnak..."

Az Athenaeum Kiadó olyan magyar szerzők regényeit indította útjára az Ünnepi Könyvhéten, akiket tehetségük alapján méltán tartanak számot érdeklődő olvasókra. Egyik szerzőjük Kovács Noémi. Vele és az új krimijéről a LÉLEKÖLŐ-ről beszélgettem:




- Honnan jött a könyv alapötlete mi adott  inspirációt hozzá?

 - Gyermekkorom óta szeretem a krimiket, ráadásul bűnügyi riporter voltam, egy televíziós magazin főszerkesztője, így sok bűncselekményt, nyomozást láttam. Az ötlet akkor bukkant fel a fejemben, amikor ott dolgoztam, tehát még évekkel ezelőtt, de igazából akkor dőlt el, hogy az ötlet megvalósulhat, amikor közelebbről is megismerkedtem egy hús-vér közéleti személyiséggel. Benne találtam meg a gyilkos karakterét.

- Ez tényleg izgalmas háttér! A könyvnél -szerintem- nagyon fontos a borító. Ez a Te könyvednél egyszerűen csodaszép! A kiadó választása, vagy volt beleszólásod?

 - Amikor először megláttam a borító tervét, meg kellett kapaszkodnom az asztal sarkában, annyira megdöbbentett, hogy valaki egy grafikával át tudja adni azt, amit én egy 272 oldalon megírtam. Elképesztően szép és nem volt beleszólásom, de jó, hogy nem is kellett. Szerencsére senki sem látta az Athenaeum Kiadó szerkesztőségi szobájában, hogy majdnem elájultam.

-  A gyilkos lelke,indítékai, okai, mennyire érdekesek egy kriminél vagy inkább az áldozat a hangsúlyosabb?

 -  Szerintem a gyilkos lelkénél, indítékánál, a gyilkosság okainál érdekesebb nincs egy krimiben. A gyilkosság elkövetőjét természetesen meghatározzák a fenti paraméterek, így a személy is érdekes, de csak a fentiek ismeretében. Az áldozatok az apropók arra, hogy elmerüljünk a lélektanban, az ember gondolatainak sötét bugyraiban. A gyilkosok tényleg köztünk járnak.

 - Készül újabb történet, várható a folytatás?

- Igen, készül az újabb kötet, amiben nagy hangsúlyt kap a spiritualitás. Megint öt áldozat van és bonyolult a gyilkosság indítéka. Az egyszerű indítékok egyébként sem kötnek le. Nincs szerelemféltés vagy anyagi haszonszerzés, ami lehetne annyira izgalmas, mint amit kitaláltam. Ahogy a Lélekölőnél, a folytatásában is bonyolult lesz a megoldás. Gondolkozni kell rajta. Sokmindent nem ígérhetek, de sok fordulatot azt igen.

- Te kinek, kiknek a krimijeit olvasod szívesen?

- Michael Connellyt nagyon szeretem. A ma élő legnagyobb krimiíró, akitől sokat tanultam. Hatott rám. David Baldacci krimijeit is érdemes olvasni.

-  Az élet írja a legjobb dolgokat, a valóság ezek szerint fontos neked?

-  A valóság az alapja mindennek. Hiszek abban, hogy az író nem csak szórakoztat, tükröt is tart saját korának.

- Utolsó kérdésem, ezt nem tudom kihagyni: a skandináv vonalról mi a véleményed?

-  Nagyon -nagyon erős a skandináv krimi. Jó szerzőik vannak, akik tűpontosan megérintik az érzékeny olvasókat. Tetszik, hogy a havas országokba kalauzolnak és tetszik, ahogy a nyomozóik családját is megismerhetjük. Mégis szeretném hinni, hogy vagyunk, lehetünk olyan jók, mint ők. Hogy bevehetjük a skandináv krimi elfoglalt területeit. Szerintem ki tudunk jutni a világ piacára, hogy megmutassuk, Budapesten is történhet olyan gyilkosság, amiért érdemes egy krimit kinyitni.

 - Akkor kellemes borzongást minden krimikedvelő olvasónak!  További sok sikert Neked és köszönöm a beszélgetést!

A fotókat  Burger Barna készítette.
Athenaeum, Budapest, 2013
ISBN: 9789632932675

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése